domingo, 8 de noviembre de 2009

UNA MÀ DE CONTES (us ho recomano)


Una mà de contes és un programa infantil, visionat pel canal 33 i tv3, on una veu en "off" explica un conte mentres es veu com s'il·lustra a partir de diferents tècniques plàstiques: aquarel·la, col·laig, estampat, encaix, transparències... fent servir tota mena de materials; acompanyant els gestos amb musiques de fons.

El primer conte que vaig veure d'"una mà da contes" va ser el de la ventafocs, vaig quedar parada, em va encantar! A partir d'aquest n'he anat veient més i de veritat que quedo sorpresa de les diverses tècniques amb què expresen cada història, és fantàstic. Fa pocs dies hem vaig assabentar de la seva pàgina web, on des d'allà pots veure tots els contes, t'ensenyen les diferents tècniques, et pots imprimir els contes... us ho recomano, a pares, mares, i als professionals del món educatiu. La majoria dels contes no són gaire coneguts i mostren les cultures d'altres països. A per cert, també els podeu trobar en les llibreries, van de cinc en cinc, on hi trobareu els contes, un DVD, i diferents manualitats.

4 comentarios:

  1. Estic totalment d´acord Alba!!!!!!!
    Es una paguina web molt interesant on a nostaltres ens pot ajudar molt a treure ideies per fer activitats a les aules.
    A més els infants els hi agrada molt, es quedan bocavadats, "això deu ser per algu no?"
    moltes gracies per facilitar-nos l´enllaç.

    ResponderEliminar
  2. És veritat! Un dia fen zapping, vaig enganxar que emitien el programa, i em vaig quedar sorpresa al veure els recursos i tècniques que utlitzen!! Penso que això en els infants els hi encanta, i és una altra recurs perquè nosaltres coneguem diferents tècniques plàstiques, i les apliquem a l'aula amb els infants.

    ResponderEliminar
  3. Doncs la veritat es que le vist un parell de vegades aquest programa i penso que es molt educatiu per els infants. Això de veure com explicar un conte i va creant les il·lustracions fa que els nens tinguin curiositat en com ho dibuixarà i com acabara la història. Penso que està bé fer diversos tipus de metedologia per explicar contes.

    ResponderEliminar
  4. ostres,la veritat que no sabia que també ho emitissin per la TV, jo ja el coneixia a través d'internet i la primera vegada que el vaig descobrir, el vaig trobar super interessant i una tarda em vaig passar una bona estoneta davant l'ordenador mirant i escoltant contes.Es una pàgina super interessant i molt maca , a més que t'ensenya moltes tècniques i maneres d'expressar diferents.

    ResponderEliminar